CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 19

bintang dan bola

dua hari lepas aku telah pergi ke audition mencari bakat nyanyian yang dianjurkan oleh syarikat aku bekerja (skema nye ayat..huhu). aku dengan a few kawan2 seofis/seworkshop sama2 berdebar-debar dan lutut ketak menunggu giliran masing2.. nasib aku datang awal setengah jam, so nombor yang aku dapat agak awal sikit.. 14 of 70.. ok la tu kan? huhu.. mula2 tu aku dah plan nak nyanyi lagu belaian jiwa by innuendo.. konon nye sempoi n senang.. pastu bila urusetia tu pesan supaya nyanyi lagu yang sesuai dengan suara, aku decide nak nyanyi lagu janji manis mu by aishah.. and yes.. memang key aishah tinggi.. so, aku amik versi terry (indo singer) senang skit coz balada.. nak di jadikan citer.. masa aku nak start nyanyi tu boleh lak aku tak konfiden dengan lirik nya.. alih2 aku minta permision untuk restart balik.. nasib baik juri bagi.. lepas nyanyi tu, aku fikir dah settle la.. tapi baru aku teringat yang peserta2 sebelum aku ade yang kena menari, so aku budget aku xyah la nak menari.. jangkaan meleset.. masa juri cakap aku kena buat a few 'movement' (movement la sgt).. aku dh fikir lagu moden with gangnam style! (serius aku xnak wat).. alih2 juri masa juri tu tekan 'play'.. aku dah terdengar bunyi rentak cak lempong.. pergh!! it's jawa tradisional song! so apalagi.. terus aku buka langkah tari (serius masa ni aku tebal kan muka setebal2nya.. dah tebal macam kamus k..) aku main bantai menari, tangan dan badan mesti lentik, kepala gerak kiri kanan di iringi lirikan mata dan senyuman yang tajam n sensual.. hahahaha.. ntah menjadi ke tak aku wat ari tu.. serius malu tau! tapi aku tengok judegs bukan main tersengih2 lagi.. perli aku la tu.. so, end of story, aku balik dengan curiousity yang tak terlampau (agak2 dapat ke tak ke next stage..??) pastu balik tu, aku sms incik F (konon) nak share citer.. tapi incik F macam kurang passion.. aku detect masa dapat sms dari dia "kalo dapat ke next stage camne?" laa.. bukan masuk AF pun.. huhu.. bunyik macam risau.. tapi nak risau kan ape eh? hmmm...

haa.. and now nak citer pasal bola.. ada apa dengan bola?

minggu lepas encik F cakap dia akan pegi KL tengok bola kalau team selangor ke final.. tapi di sebabkan team ATM yang ke final.. maka automatik incik F cancel plan.. aku pun frust.. xpe.. kalo nak g nanti leh aku ajak mana2 pria yang sudi.. TETAPi.. haaaa.. ni yang aku nak hangin ni.. baru pagi tadi incik F sms aku "abang pegi KL mlm ni.. tengok bola.. bersama salleh".. pergh!! aku pun jwb "ouh ok".. malas nak cter banyak.. kang bergado guna teknologi ni tak berkesan.. so, harap2 kalo dapat face to face nanti, if hati masih berangin mmg akan aku serang hendap nanti.. incik F siap minta aku booking hotel untuk diorang.. fine! aku buat gak coz dengan harapan sudi la diorang bawak aku pegi tengok bola nanti.. esok aku dah ada plan nak shopping di sogo dengan housemate.. harap incik F faham coz aku kena utamakan request yang terawal.. kalo dia nak join skali bole aje.. tapi.. nak ke dia join.. ermm... ntah la..

so ape pun, both story needs time to get the answer.. we wait n see..

wassalam :)

0 cakap depan-depan:

Post a Comment